Friday, April 7, 2017



मंगल क्षेत्र (Mars) - Hastrekha




हथेली में मंगल के दो स्थान माने गए हैं :

(1) जीवन रेखा के प्रारंभिक स्थान के नीचे, इसी रेखा से घिरे हुए शुक्र स्थान के ऊपर फैला हुआ भाग मंगल का पर्वत कहलाता है।

(ii) मंगल के प्रथम क्षेत्र के ठीक विपरीत दिशा में हथेली के किनारे पर हृदय और मस्तिष्क रेखा के बीच का स्थान मंगल का दूसरा क्षेत्र माना गया है। संक्षेप में मंगल का प्रथम क्षेत्र जातक को शारीरिक रूप से प्रभावित करता है और दूसरा क्षेत्र जातक को मानसिक रूप से प्रभावित करता है। यदि प्रथम क्षेत्र सुविकसित हो तो जातक संघर्ष करनेवाला होता है। हिंसा और क्रोध की भावना प्रकट होते देर नहीं लगती। ऐसे जातक अपने को उन्मुक्त समझते हैं।


अपने कार्य में किसी का हस्तक्षेप या अपने ऊपर किसी का नियंत्रण इन्हें स्वीकार नहीं होता। ये नेतृत्व करने की क्षमता रखते हैं और मात्र इसी गुण के कारण सामान्य बुद्धि के होने पर भी उच्च एवं उच्चतम पद तक पहुँचकर अपने उत्तरदायित्व को संभाल लेते हैं। अपने उद्देश्य की पूर्ति में किसी बाधा की परवाह नहीं करते। हठी बन जाते हैं। उनका निर्णय पत्थर की लकीर होता है। बनाई गई योजना को पूरा किए बिना चैन नहीं होता। वे अपने गुरुजनों या अभिन्न मित्र तक के विचारों को भी टालने में नहीं हिचकते यदि उन्हें स्वयं नहीं जैच रहा हो। अपने कार्य एवं विचारों में दखल देखकर विरोध करने के प्रसंग में लड़ाई-झगड़ा भी करना पड़े तो ये चूकते नहीं हैं। क्रोध इनका अस्थायी होता है। अभी आया, अभी गया। कभी-कभी तो ये क्षणभर बाद ही अपने किए पर पश्चाताप करने लगते हैं।

यह सब मंगल के प्रथम क्षेत्र के विकसित होने का प्रभाव है। ऐसे जातक की यदि मस्तिष्क रेखा सुंदर सुस्पष्ट नहीं हो तो स्पष्ट है कि सोचने-समझने की क्षमता कम होगी। परिणामतः जातक क्रोध का शिकार बनकर समय-समय पर संकट में धिर जाता है। उन्हें अपने आप पर नियंत्रण नहीं होता। ऐसा भी होता है कि स्वयं क्रोध में जल रहे होते हैं, पर सामने से जीवन की दिशा को ही बदलनेवाला अवसर निकल जाता है। ऐसे जातक अपने जीवन में प्रेम और गृहस्थी के क्षेत्र में सुखी नहीं माने जाते। ऐसा योगायोग कम ही होता है ऐसे जातक को कि उसके दांपत्य जीवन में दरार न पड़े। नितिन कुमार पामिस्ट

यदि ऐसी दरार न भी पड़े तो फिर पुत्र या पुत्रों के साथ अवश्य पड़ती है। पिता और पुत्र के बीच दूरी होती है। यदि सभी पुत्रों से न भी हो तो कम से कम प्रथम पुत्र का मानसिक विचार तो अवश्य ही भिन्न होता है। इन्हें ज्वर एवं रकतदोष की शिकायत की संभावना रहती है। मस्तिष्क की मिगी आदि जैसी बीमारी होने की संभावना रहती है। सिरदर्द, दंतरोग आदि के भी शिकार हो सकते हैं। यदि मस्तिष्क रेखा टूटी जैसी हो तो वृद्धावस्था में ही सही लेकिन मूच्छा, चक्कर आदि जैसे कष्ट होते ही हैं। इन्हें प्रारंभ से ही अपने आपको नियंत्रण में रखने का अभ्यास करना चाहिए। नशासेवन इनके लिए विशेष अहितकर है। यद्यपि नशासेवन इनकी कमजोरी होती है। शांतिपूर्ण नीद इनके लिए सेवनीय है। मनोरंजन के लिए कुछ क्षण निकालना इनके लिए हितकर होता है। नितिन कुमार पामिस्ट

यदि जातक क्रोध जैसे दुर्गुण पर नियंत्रण रख सकें तो जीवन में अपने लक्ष्य पर पहुँचने में सफल होते हैं। मंगल का प्रथम क्षेत्र यदि अति विकसित हो तो जातक स्वभाव से दुराचारी, अत्याचारी, झगड़ालू और अपनी सही-गलत बातों में अनुचित समर्थन पाने का प्रयास करता है। यदि झुकाव शुक्र की पर्वत की ओर हो तो बनावटी या व्यर्थ का आडंबर प्रदर्शन में रुचि रखता है। स्वयं डरपोक स्वभाव के होने पर भी दूसरों के सामने बहादुरी का प्रदर्शन करता है। मंगल पर्वत पर क्रॉस (Cross X) का चिहन दिखलाई दे तो उस व्यक्ति की मृत्यु निश्चय ही युद्ध में या चाकू लगने से होती है। यदि स्पष्ट किसी क्रास का चिहन न हो और आड़ी-तिरछी रेखाओं से जालसदृश रचना बनी हो तो मृत्यु दुर्घटना से होगी।

यदि द्वितीय क्षेत्र का मंगल विकसित हो, जैसा कि प्रारंभ में ही कहा गया है, तो इसका स्थान प्रथम क्षेत्र के सामने विपरीत दिशा में हदय और मस्तिष्क रेखा के बीच में होता है। यह पर्वत जिस जातक के हाथ में विकसित होता है वह प्रथम क्षेत्र विकसित वाले जातक से पूर्णतः भिन्न, विपरीत होता है। जहाँ प्रथम क्षेत्र वाले जातक शारीरिक रूप से निडर, जोशीले, क्रोधी एवं आवेशपूर्ण होते हैं, वहीं द्वितीय क्षेत्र वाले लड़ाई-झगड़े से दूर रहना चाहते हैं, रक्तपात देखना या करना इनके वश की बात नहीं। नितिन कुमार पामिस्ट

हाँ, इसका अर्थ यह नहीं कि ये लड़ते नहीं है। लड़ते हैं ये भी पर मानसिक रूप से। बुद्धि की लड़ाई में ये प्रथम क्षेत्र वाले को बहुत पीछे छोड़ देते हैं। ये बातों को सही ढंग से कहने या तर्कयुक्त बहस के जरिए ही अपनी समस्या को सुलझाने में सफल होते हैं। प्रथम क्षेत्र वालों की तुलना में हठी ये भी कम नहीं होते, पर अपने उद्देश्य की पूर्ति के लिए कभी तलवार उठाने के पक्ष में नहीं होते। अपने प्रतिस्पर्धी के साथ भी ये हाँ में हाँ मिलाते रहते हैं, पर अवसर पाते ही अपना उल्लू सीधा कर प्रतिस्पधी या विरोधी को पराजित कर देते हैं। ये अच्छे संगठनकर्ता होते हैं। ये युद्धकर्ता नहीं, युद्ध के संयोजक होते हैं। अपनी योजना में सफल होने के लिए हर तरह की कूटनीति का प्रयोग करते हैं। चाहे इन्हें अपने विरोधी के प्रति विश्वासघात ही क्यों न करना पड़े, ये नहीं हिचकते। यदि हथियार के रूप में इन्हें इस्तेमाल करने के लिए तलवार और विष दिया जाए तो ये विष ही पसंद करेंगे क्योंकि तलवार इनके वश की बात नहीं होती। ऐसे जातक रहस्यपूर्ण आकर्षण के केंद्र होते हैं। अतः ये अपने इस गुण का दूसरों पर जाने-अनजाने प्रयोग भी करते हैं।

ये सफल सम्मोहक (Hypnotist) हो सकते हैं और गुप्त विद्या के ज्ञाता भी। ये इनके रुचि का विषय होते हैं। यदि मस्तिष्क रेखा सुंदर सुस्पष्ट हो एवं सोचविचार की क्षमता अच्छी हो तो ये अपने उपरोक्त गुणों का उपयोग लोगों की भलाई में ही करते हैं। ऐसे जातक सफल चिकित्सक या वैज्ञानिक हो सकते हैं। क्योंकि प्रथम क्षेत्र वाले यदि शारीरिक शक्ति वाले होते हैं तो द्वितीय क्षेत्र वाले मानसिक शक्ति से संपन्न होते हैं। इनमें मानसिक शक्ति की तेजी इतनी अधिक होती है कि जिस कार्य का प्रशिक्षण पाते हैं वही काम कर नहीं पाते, क्योंकि प्रशिक्षण समाप्त होते-होते इनके विचार ही बदल जाते हैं। जहाँ लाभ ही लाभ दिखता था, वहाँ अब कोई आकर्षण ही नहीं होता।

यही कारण है कि अपने गुणों से संपन्न होने के बावजूद जीवन को ठीक से संवारने में जातक सफल नहीं हो पाता। पर हाँ, यदि मस्तिष्क रेखा बलवान हो तो जातक अपने सुलझे विचारों से किनारा ढूंढ़ लेता है एवं ऐसे दुर्गुणों से बच जाता है। सफलता प्राप्त कर लेता है। नित्य व्यवसाय नही बदलता। अनुकरणशीलता ऐसे जातक में विचित्र तरह की होती है। चाहे अच्छी संगति की हो या बुरे की। जिस वातावरण में होते हैं उसी में बुरी तरह से रैंग जाते हैं। ये अपने अणुओं से भी आगे हो जाते हैं। बुरी संगति में होते हैं तो कुकर्मों में आगे बढ़ जाते हैं। अच्छी संगति में होते हैं तो सद्गुणों में आगे निकल जाते हैं। नितिन कुमार पामिस्ट

प्रौढ़ावस्था के बाद पाचनक्रिया में कुछ गड़बड़ी एवं गुरदे में दोष उत्पन्न होने की संभावना रहती है। मोटापा के भी शिकार हो सकते हैं। इन्हें यथासाध्य अश्लील वातावरण एवं पुस्तकों से दूर रहना चाहिए।

नितिन कुमार पामिस्ट


चंद्र (Moon) क्षेत्र - Hastrekha Shastra



चंद्र पर्वत या चंद्र क्षेत्र शुक्र पर्वत के विपरीत भाग में, हथेली के मूल स्थान पर , मस्तिष्क रेखा के अंतिम सिरे से नीचे माना गया है। यह क्षेत्र जिनमें (जिनके हथेली पर) विकसित होते हैं उनमें कल्पना शक्ति, आवेशपूर्ण कलात्मक प्रकृति, इनमें कल्पना बहुत अधिक होती है। जो कुछ भी बोलते हैं या करते हैं उनमें कल्पना का आधार होता है।


ये रोमांटिक स्वभाव के तो होते हैं पर वहाँ आदर्शवादी सिद्धांत को ध्यान में रखते हैं। वासना के शिकार नहीं होते। किसी भी काम में इन्हें पिटेपिटाए सिद्धांतों का प्रयोग पसंद नही होता। ये अपने कल्पना से रचेरचाए तर्क से युक्त बुद्धि का प्रयोग कर आमूल परिवर्तन चाहते हैं जो कि वस्तुत: प्रशंसनीय भी प्रमाणित होता है।

ये आविष्कार, कला एवं संगीत के क्षेत्र में भी रुचि तो रखते हैं पर गुप्त विद्याओं एवं किसी भी तरह के रहस्यों के प्रति इनका आकर्षण अपेक्षाकृत अधिक होता है। जानेमाने हस्तरेखाविदों के अनुसार चंद्र क्षेत्रप्रधान व्यक्ति में चंद्र के समान आकर्षण शक्ति होती है। जैसे चंद्रमा के चारों ओर तारे बिखरे हुए चंद्रमा की शोभा बढ़ाते हैं ठीक वैसे ही अन्य व्यक्ति इस चंद्रप्रधान व्यक्ति की प्रतिष्ठा बढ़ाते हैं। ऐसे जातक में यह आकर्षण शक्ति तब और अधिक बढ़ जाती है जब चंद्रमा आकाश में अपने पूर्ण कलाओं से देदीप्यमान होता है। ये विचार से उच्च होते हैं।

दूसरों की भलाई से कभी नहीं हिचकते। किसी व्यक्तिगत की अपेक्षा सार्वजनिक कार्यों की ओर अधिक रुचि होती है। स्वभाव से दयालु एवं भावनाप्रधान होने से लोगों की भलाई तो करते हैं, पर कभी-कभी यह भलाई भी इन्हें कलंकित कर बदनामी का रास्ता प्रशस्त कर देती है। फिर भी ये भलाई करने से बाज नहीं आते, क्योंकि ये स्वभाव से धार्मिक भी होते हैं। यदि चंद्र क्षेत्र अति विकसित हो तो फिर कलकित होते हैं। जातक कल्पना की दुनियाँ में इस तरह विचरण करने लगते हैं कि पागलपन तक की संज्ञा दे दी जाती है। रोमांस के क्षेत्र में आदर्श के सिद्धांत वासना के शिकार हो जाते हैं। अपने-पराए का विचार भी नहीं रह जाता। नितिन कुमार पामिस्ट

आस्तिकता धर्म में विश्वास के बदले धमाँधता या धमौमतता का रूप ले लेती है। इन्हें जलभय रहता है, अत: जलयात्रादि से यथासाध्य बचने का प्रयास करना चाहिए। स्नायविक शिथिलता, हृदय की धड़कन, हृदय की दुर्बलता, पक्षाघात जैसे रोगों के अतिरिक्त गठिया, पाचनसंस्थान के रोग, यकृत आदि की खराबी की भी संभावना रहती है।

नितिन कुमार पामिस्ट


Loose Character Women Features - Astrology

Loose Character Women Features


Loose Character Women Features


woman will be a cheat, of loose morals, wicked and mischievous. She will marry twice. If the hair is black, the eyes are big and beautiful, the tongue is long and she eats more, such a woman is unlucky. If the eyes are blue, the body colour has a reddish tinge, such a woman is wealthy but will not outlive her husband. If the colour of the eyes is grey and the nose is small and the tongue and palate are of black colour, these are the indications of widowhood. If her eyebrows are curved and lips red, she is sweet of speech, and fond of music, it indicates that the woman will be intelligent, wealthy and well-versed in household chores. A short statured woman with small eyes and hands will be a sex ridden, morally loose person, fond of the pleasures of the bed. If in addition to the above, the eyes are bluish, hanging, the lips and tongue are black, such a woman will be the killer of her husband and a whore. If the woman has hair on her forehead, waist and belly, early widowhood is indicated. If hair is found on the face, chin, ears and lips, it denotes that she will be a widow without shame and may lead a troubled life. A broad mouth and nose, long neck and fleshy waist denote a woman of loose character, greedy, wicked and perhaps a widow. If the mouth or nose is black or red in colour and the chin long, the woman will be very sexy, of loose morals and full of worldly desires. If while talking a dimple is formed on the cheeks and the fingers and toes are bulky, such a woman is not trustworthy but passionate and sex-ridden. If she also has broad shoulders, her lips are hanging downwards, then also she is passionate, sexy, worried and of a loose character. If a damsel has thin lips, small and shining teeth, thin and small hands and soft palms, then she will be wealthy. If the lips and tongue are red and the body is soft, then she will be very intelligent, wealthy and respected everywhere. If the nose is small, the teeth are long, the palate and tongue arc of black colour and the waist and thighs are big, such a woman will be unlucky.

If the teeth of a woman are irregular and separated, and her hands and feet are big and long, she will have loose morals.

If bluish or blackish veins are seen on the tongue, thighs and feet of a woman, she will bring misfortune. She will ruin everything, even if she marries a wealthy man.


Hair On Calf Muscles Of Woman - Astrology

Hair On Calf Muscles Of Woman - Astrology


Hair On Calf Muscles Or Hairless Muscles

1. If the calves of a woman are tapering, round, fleshy and hairless, it indicates that such a woman is pious, religious and will do good deeds.
2. If there is hair on the calf, it is a sign of ill-luck. She will work as a servant.
3. When the calves are flabby and disproportionate, that is a sure sign of ill-luck.




Headline In Palmistry




It starts from the edge of the palm under the index finger and flows across the palm towards opposite edge, represents the person's mind and the way it works, including learning style, communication style, intellectualism, and thirst for knowledge. It indicate preference for creative or analytical approaches to information. Narrow space between Head Line and the Life line - Quickness of judgment and independent thinking - mental and moral courage-success in life.

Rising From Jupiter - Great brain power, ambition, and power.
Rising From Life Line - Cautious and extremely sensitive. 
Rising From Mars Mount - Frightful worrying nature, conflicting and quarrelling attitude.

Characteristic Nature Of The Line
Straight and Clear head - Practical common sense and a love for material things more than those of the imaginations. 
Straight then Sloping - Balance between the purely imaginative and the purely practical.
Sloping - Romance, idealism, imaginative work, and Bohemianism. 
Sloping and Ending with fork - Literary talent of the imaginative order. 
Extremely long and straight - High intellectual power and selfish nature.
A long line - A wide field of understanding
A short line - A more limited mental range.
A chained Line - Fluctuating attention - lack of concentration.
Double Line - versatility of the mind.
Curved Line - Mental and moral spheres are more predominant.
Deep and strong - Generosity and broad - mindedness.
Deep - High Concentration Power.
Wide and broad - Less concentration - vacillating and changeable.
Wavy - No fixedness of ideas.
Ladder-like Line - Utter lack of stability - fickle mindedness - continuous head - aches
Breaks in Line - Indicative of some mental trauma
Extending across with a Line of Health - Distinct and straight good memory.
Long straight Line, long conical first finger, Appropriate Mounts of Sun and Jupiter - Love of reading.
Short and poorly marked Line, Small thumb - Idiocy.


Marks On Line

Rising Offshoots to the Heart Line - The affection will be a matter of fascination and not of love.
Multi-formation - A split personality.
Sloping near to the Rascette and terminating in a cross or star - Brilliant future.
Sloping and terminating in a fork - Imagination coupled with analytical reasoning.
Large island at the termination - Severe intestinal trouble.
Circle on Line under the Mount of Saturn - Eye-trouble.
Triangle on Line under the Mount of Mercury - Success in scientific researches.
Ends in a grille or Cross on the Mount of Moon - Tendency to insanity.
Ends in a star, grille or cross on the Mount of Saturn or the Line of Fate - Unnatural death caused by accident or murder.

Nature Of Line Depending On Mounts

Long line, high Mounts of mars, Jupiter and Mercury - Unusual power of concentration
Long sloping line, strong Mount of Moon, Second and third fingers of same length - Love of gambling-disposition to take great risks in business.
Short line, low Mount of Jupiter, exaggerated Mounts of Venus and Moon - Laziness.
Short Line, low Mount of Venus - Narrow mindedness and uncharitable nature.
Pale and broad Line, low Mount of Venus - Dull intellect.
Wavy Line, exaggerated mount of Mercury - Dishonesty.
Separated from Life Line, exaggerated Mounts of Jupiter and Mars - Over-confidence.
Forms curve towards the Mount of Moon - Wide understanding but limited by imagination which repels mere practicality.
Slopes towards the Mount of Moon, cuts the Line of Mercury and ends in the middle of the Mount - Betrays acute imagination which seeks trouble and excitement.
Long straight line ending on the Mount of Upper Mars - Generous and merciful - carries the burden of the family and friends for a long time.
Sloping and terminating with a trident on the Mount of Moon - Literary talent of the imaginative order.
Straight and slightly curved upwards on Mars - Unusual success in business - keen sense of value of money.
Terminates on the Mount of Moon - Poetic ability-artistic talents-scholarly.
Terminating under the Mount of Saturn - Premature death or great intelligence faded out.
Terminating on the Mount of Saturn - Death by an head injury - a sign of fanaticism.
Terminating on the Mount of Sun - A passion for fine arts and literature.
Broken under the Mount of Saturn and sloping deeply into the Mount of Moon - Danger of abnormal mental disposition.

Source: hindustanlink
Instagram





PALM READING SERVICE


SEND ME YOUR PALM IMAGES FOR DETAILED & PERSONALIZED PALM READING



Question: I want to get palm reading done by you so let me know how to contact you?
Answer: Contact me at Email ID: nitinkumar_palmist@yahoo.in.


Question: I want to know what includes in Palm reading report?

Answer: You will get detailed palm reading report covering all aspects of life. Past, current and future predictions. Your palm lines and signs, nature, health, career, period, financial, marriage, children, travel, education, suitable gemstone, remedies and answer of your specific questions. It is up to 4-5 pages.



Question: When I will receive my palm reading report?

Answer: You will get your full detailed palm reading report in 9-10 days to your email ID after receiving the fees for palm reading report.



Question: How you will send me my palm reading report?

Answer: You will receive your palm reading report by e-mail in your e-mail inbox.



Question: Can you also suggest remedies?

Answer: Yes, remedies and solution of problems are also included in this reading.


Question: Can you also suggest gemstone?

Answer: Yes, gemstone recommendation is also included in this reading.


Question: How to capture palm images?

Answer: Capture your palm images by your mobile camera or you can also use scanner.


Question: Give me sample of palm images so I get an idea how to capture palm images?

Answer: You need to capture full images of both palms (Right and left hand), close-up of both palms, and side views of both palms. See images below.



Question: What other information I need to send with palm images?

Answer: You need to mention the below things with your palm images:- 



  • Your Gender: Male/Female 
  • Your Age: 
  • Your Location: 
  • Your Questions: 

Question: How much the detailed palm reading costs?

Answer: Cost of palm reading:


  • India: Rs. 600/- 
  • Outside Of India: 20 USD

( For instant palm reading in 24 hours you need to pay extra Rs. 500 or 15 USD ) 
(India: 600 + 500 = Rs. 1100/-)
(Outside Of India: 20 + 15 = 35 USD) 

Question: How you will confirm that I have made payment?

Answer: You need to provide me some proof of the payment made like:

  • UTR/Reference number of transaction. 
  • Screenshot of payment. 
  • Receipt/slip photo of payment.

Question: I am living outside of India so what are the options for me to pay you?

Answer: Payment options for International Clients:

International clients (those who are living outside of India) need to pay me 20 USD via PayPal or Western Union Money Transfer.

  • PayPal (PayPal ID : nitinkumar_palmist@yahoo.in)
    ( Please select "goods or services" instead of "personal" )
  • PayPal direct link for $20 (You will get reading in 9/10 days) - PayPal Payment 20 dollars
    PayPal direct link for $35 (You will get reading in 24 hours) - PayPal Payment 35 dollars
  • Western Union: Contact me for details.

Question: I am living in India so what are the options for me to pay you?


Answer: Payment options for Indian Clients:

  • Indian client needs to pay me 600/- Rupees in my SBI Bank via netbanking or direct cash deposit.

  • SBI Bank: (State Bank of India)
       Nitin Kumar Singhal
       A/c No.: 61246625123
       IFSC CODE: SBIN0031199
       Branch: Industrial Estate
       City: Jodhpur, Rajasthan. 



  • ICICI BANK: 
      (Contact For Details)

Email ID: nitinkumar_palmist@yahoo.in



FREE PALMISTRY ARTICLES


In this palmistry website you will find palmistry articles in both Hindi and English languages with pictures, figures and diagrams. If you are interested in palmistry and want to become an expert then this blog will be helpful for you and guide you how to read palms.

You can learn basics of palmistry, lines on hand, signs on hand, and you can learn about Indian Palmistry here.


लाल किताब के प्रभावशाली टोटके


यदि आप पारिवारिक या व्यवसायिक समस्या से मुक्ति पाना चाहते है तो यहाँ दिए गए उपायो को एक बार अवश्य करें । आपको अवश्य लाभ होगा । आज अधिकतर लोग किसी न किसी परेशानी से ग्रस्त है । किसी को व्यापार में घाटा हो रहा है , किसी को नौकरी नहीं मिल रही है , कोई भूत-प्रेत या ऊपरी हवाओ से परेशान है, कोई संतान के न होने से दुखी है तो कोई भयंकर रोगो से ग्रस्त है ।

यहाँ पर प्राचीन टोन टोटके द्वारा  अनेक समस्याओ का समाधान प्रस्तुत किया गया है ।

राशि रत्न



अपना राशि रत्न प्राप्त करें । सभी राशियों के रत्न लैब से प्रमाणित  मिलते है । यदि आप अपना राशि रत्न लेना चाहते है तो व्हाट्सप्प पर संपर्क करें ।

Whatsapp No:- 8696725894




Client's Feedback - OCTOBER 2017



If you don’t have your real date of birth then palmistry is there to help you for future life predictions.  Our palm lines, signs, mounts and shapes which are very useful in predicting the person’s life. We can predict your future from the lines and signs of your both palms. We can predict your future by studying your palm lines and signs. There is no need to send us your date of birth , time of birth , place of birth etc . Palm told the personality ,future ups and downs thus a experienced palmist can guide you to deal with upcoming challenges with vedic remedies.